Halvfullt eller halvtomt?

Jag har fått min del av dåliga nyheter ..
Det kan man lugnt säga.
Min första dotter föddes fem veckor för tidigt.
Min andra dotter föddes med hjärtfel.
Min bror dött hastigt och oväntat.
Vårt badrum hade vattenläcka och vi var utan toalett i över en månad.
Min far fått sin andra stroke.
Min brorsdotter dött hastigt och oväntat och vilar nu bredvid sin far.
Min mor dött hastigt och oväntat.
Min svärmor åkte ambulans in till sjukhuset.
Ett syskon fått hjärtinfarkt och opererat hjärtat.
Det är bara de “stora” sakerna som påverkat mitt och familjens liv.

Hur har jag tagit detta?
Självklart har jag blivit påverkad. Annars skulle jag inte haft ett hjärta.
Men jag tänker “vad är det jag har?”
Jag har mina två barn. Jag har min älskling.
Jag har mitt hem.

Bara det är att se att glaset är “halvfullt”…inte “halvtomt”.
Mycket handlar om hur man ser saker.
Hur man tar saker.

Livet är kort.
Må bra.
12376794_10153487313292076_5849948309597258488_n

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

