Discodans

Jag sitter igår i lugnan ro med mitt kaffe på Dansskolan då den bästa tävlingsledaren/tränaren plötsligt kommer ut från träningslokalen och pekar på mig och vinkar åt mig att komma till receptionen. Mammorna som suttit och småpratat med varandra om tävlingskläder, frisyrer, smink och paljetter under träningen vänder sig hastigt om och tittar.
Tränaren säger att hon tycker att min dotter M ska tävla  i april och att jag ska anmäla henne. Hon berättar klädregler och passande frisyr för tävlingen.
Jag blir glad, överraskad…jag vet att min dotter är nu ELD och LÅGOR.
Plötsligt är jag får jag tips och råd av tävlingsmammorna. En visar mig hur man ska anmäla sig till tävlingen…någon pratar om att det går att köpa uppsydda tävlingsdräkter för “bara” 1000 kr.
Allt snurrade Jag mindes knappt datum för tävlingen än mindre hur man orienterar sig fram och anmäler…
Vi har på vägen hem stannade vi till på två affärer. I den andra köpte knallrosa tröja och sportbh på rea. Knallrosa kan hon tävla i. Hon får ha sina träningsbyxor som är svarta med inslag av rosa samt knallrosa skor. Svarta vristband på handlederna. Enda krav på håret är hög tofs med färgglatt i så vi köpte rosa blomsnoddar.
Missförstå mig rätt – jag tycker det är en häftig sport detta, musiken dansen människorna – men jag kan just nu inte lägga ner 1000 kr på en dräkt vi kanske bara använder en gång.
Jag har sagt detta förr och säger det igen – vi ser detta som en kul grej. En hobby.
Att hon ska ha kul.
Och nu är hon anmäld till tävlingen.

12825107_10153484546502076_1887251757_n1931954_10153484546482076_1686245594_n

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

