Leva någorlunda hälsosamt

Jag är absolut inget hälsofreak.
Jag är nog inte äns i närheten av att leva så “hälsosamt man ska” haha.
Men jag har upptäckt att jag är rätt okej ändå.
(Det finns de som lever mycket mindre hälsosamt än jag alltså.)

Jag försöker att äta varierat.
Idag åt jag en grillad kyckling baguette med en otroligt god sallad gjord på isbergssallad, majs,gurka,tomat och paprika + en msk vitlöksdressing på tillsammans med min far på stan till lunch efter jobbet.
Nu i eftermiddag gjorde jag middag till familjen och det blev lax i citronsås, kokt broccoli och kokta ärtor och majs, och mos till de som ville ha.
mpb2s22ukmcfhggtrdba
Abbas citronsås till lax är något mina barn näst intill kräver!
Den fick mina barn att börja äta mer fisk.

Jag sa ju att jag inte är i närheten av att vara så duktig man bör.
Men när jag var yngre (och även nu i perioder) så kan jag leva på smörgåsar.
Jag kopplade aldrig ihop mitt mående och förkylningar med intagande av dålig kost då…

Nu äter jag även kvinna Vitamin.
207694sJag minns inte att ta den varje dag men rätt så ofta i alla fall.
Är det något man behöver nu i vintermörka Sverige så är det D-vitamin och denna innehåller det och mycket mer.

Jag försöker även att röra mig varje dag.
Nu när jag varit förkyld har det inte blivit träning men men.
Jag läste senast igår en artikel att man inte ska fnysa åt vardagsrörelse.
De som kör vardagsrörelse vinner mer på det än de som sitter still mesta delen av dagen och sen kör ett pass på gym eller springer en runda i skogen och hamnar sen i soffan hemma.
Lustigt men sant.
Idag har jag tvättat tre maskiner tvätt, dammsugit och svabbat golv, vikt en massa tvätt , lagat mat , samt jobbat som lokalvårdare och varit på stan med min far…
Känns som lagom vardagsrörelse…

Jag är inne i ett skov just nu men jag tror att det börjar ge sig.
Det är svårt att förklara ett skov i ord. Så här är en bild hur min smärta känns.
Siffrorna till vänster är smärtstyrkan.
(Alla är olika och har inte likadant då de har skov.)

12654237_10153421893352076_6974307967521540705_n

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

