Pust, vilken måndag

Känns som en produktiv igår trots hemsk natt med ytterst lite sömn. Jag somnade inte förrän kl 03 efter mycket vridande och vändande , och vaknade sen varje 20nde minut. Sedan var det bara att kliva upp kl 06.
Lyckades ialla fall jobba, var till apoteket och VL-kundcenter.
Handlade lite på Ica och tog pappa på promenad ute i vinterkylan, och för första gången i år så frös han.
Efter det så diskade och plockade jag. Strök en duk och fyra gardiner som jag hängde upp. Inte lätt då man är kort i rocken. Men det gick.Tvättade fyra filtar samt vek en hel del torr tvätt. Dammsög golv från utspild salt så passade på och tog lite andra golv i samma veva.
Efter en kopp kaffe som laddning åkte jag med dottern till vårdcentralen där hon fick öronen spolade. Och efteråt shoppade hon lite på Lindex innan vi åkte hem.
Väl hemma ställde jag mig direkt och fixade maten. Panerad torsk, ris och citron/dill -sås, kokat ärtor och majs, kokt broccoli och stekt sparris. Vi åt med god aptit.
Efter middagsdisken förberedde jag kyckling och grönsaker till idag för idag ska jag och yngsta åka och bada med en kompis till henne.
Medan kycklingen låg i ugnen så passade jag på att byta sängkläder i två sängar.
Då kom sambon hem från jobbet och jag kände hur sista luften gick ur mig, och jag blev som en tillplattad ballong.
På kvällen satt jag på soffan och pratade med yngsta dottern och jag kände hur ögonlocken blev allt tyngre.
Klockan 23:50 kröp jag i säng och däckade.

Nu på morgonen har jag packat saker inför badet. Jag ska brygga en termos med kaffe och har gjort smörgåsar att ta med.
Själv ska jag inte bada för jag har sån värk i hela kroppen att jag klarar inte av att gå nerför den där lilla stegen ner i vattnet. Men dottern och kompisen kommer nog att simma som delfiner och hoppa från trampolinen.

När vi väl kommer hem så blir det kyckling, potatis, bearnaisesås och grönsaker till mat.
Vad ska ni hitta på idag?
12417689_10153373847112076_394288047702040976_n

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

