En God jul eller bara god mat..?

Jag hör från höger och vänster hur vänner rullat fyra kilo köttbullar, gjort flera kilo Jansson och potatisgratäng, stryker juldukar, lägger in sill och städar…

Vad gör jag?
Just nu ska jag värma på en pizza i ugnen åt mig och barnen.
Sen kl 17 ska vi se på julfilm på tv.
“Nu är det Jul igen 2”.

Lite senare ska jag nog hacka rödlök och blanda ner i gräddfil (till köpta sillen) och koka äggen.

Julmat blir det här också.
Dock ingen Jansson , för det äter ingen.
Det blir köpt potatisgratäng, färdigkokt skinka, köpta sillburkar, köpta köttbullar blandat med hemmagjorda.

Och varje år får jag många tack för att julmaten var så god och julstämningen så fin.

För mig är julmaten en bonus.
För mig handlar inte julen om just maten.
Det handlar om att umgås med nära och kära, tända ljus och sitta vid granen tillsammans.

10527350_10153347627122076_2715948104674559291_n
12376043_10153348684602076_4720338063691882997_n

Jag önskar er alla en riktigt GOD JUL

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

