Milt för magen

Alla har vi någon gång haft svidande magsäck, magkatarr, problem med våra tarmar…det vill säga problem med magen.

Då kan man börja se över sina vanor.
Något som är enkelt att förändra är hur du tar ditt morgonkaffe.
“Jag kan inte leva utan morgonkaffet”.
“Jag vaknar inte utan morgonkaffet”.

Ja lugn.
Men det värsta du kan göra mot sin mage är att dricka kaffe på tom mage på morgonen.

Jag börjar morgonen ofta med en kopp kamomillte tillsammans med frukosten.
Kamomillte är bra mot magsäcken.
En bra start på morgonen.
Sedan tar jag en kopp kaffe.

Dessutom har jag märkt att kaffet ger mig en bättre kick nu när jag senaste tiden slutat tvinga kroppen att vakna med koffein.
Om jag kliver upp ändå och gör det jag ska, fast jag är trött, utan morgonkaffet i några veckor så vänjer kroppen att inte behöva den där koffeinbensinen.
Tar en kopp på eftermiddagen istället.

Mina magbesvär har minskat. Jag har trappat ner på magmedicin.
(Du ska inte sluta tvärt med magmediciner, utan trappa ner långsamt.)

Alla får ju göra som de vill.
Med den enklaste förändringen du kan göra för din mage är att sluta dricka morgonkaffet på tom mage.
7318690014355

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

