Ofräsch kaffebryggare?

Denna artikel i expressen.se fångade mitt intresse.

Artikeln finner du här

I artikeln står det att en studie enligt Huffington Post visade att i ungefär varannan kaffekokare växer det mögel och svamp.
Den som vill rengöra sin bryggare ordentligt kan använda ättika står det.
Man ska diska ur kanna och filterhållare med diskmedel och låta dem torka.

Själv försöker jag hålla rent, men efter denna artikel satte jag igång och rengöra och diska kaffebryggaren, vattenkokaren och kaffemaskinen vi har.

Glöm inte tvättmaskinen.
Den mår bra av en omgång med ättika /citronsyra i 90 grader någon gång.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Ofräsch kaffebryggare?

  1. kos2010 says:

    God morgon ,,,,,ja du jag gör snabb kaffe så jag kokar vatten 🙂 kan tänka mig att det kan va så 🙂 hoppas du får en fin fredag med massor av mys kramen

    Evas blogg

Leave a Reply

