Hålla huvudet högt

De flesta försöker sitt bästa att hålla huvudet ovanför vattenytan. Vattenytan är olika för alla. Vad man klarar av. En del klarar extrema djup medan andra inte gör det.
Ofta sätter man sina “måsten” först i livet. Har man barn och familj så kommer de allra först i alla lägen.
När det sen väl kommer till kritan då man kanske ska göra nåt trevligt (med lite dåligt samvete ibland så klart)har man inte mkt energi kvar. Vissa dagar har man inga skedar kvar alls. (Spoon theory kan du läsa här)
Men ibland går man på bio…eller går ut och äter med en vän, bli serverad och prata utan att bli avbrutna eller behöva visa sitt intresse till fem andra .
Det är skillnad på aktivitet och aktivitet. Man väljer det som passar för den stunden.
Att sen folk frågasätter det , varför man kunde gå på bio eller gå ut och äta men inte hjälpa X med flytten eller gå på Y´s fest visar att folk tyvärr inte förstår att vattenytan är olika för alla.
För många kan göra allt och lite till. (Jag var en av dessa människor som fnös lite då folk försökte förklara för mig…för jag kunde allt och lite till.)
Jag har sett andra , hur ledsna de blir, när folk frågasätter dem. Och de kan då inte riktigt njuta av stunden de valt. Jo man försöker, men det liksom smågnager i bakhuvudet att man istället borde ha varit barnvakt åt H eller hjälpt B flyttstäda….
Och de där “borde ha” det var nog det som sänkte vattenytan från början.

Jag väljer det som passar mig just den stunden.
Ibland kan jag inte välja alls. Och det får jag också acceptera.
Jag hoppas många fler gör det också.
11057784_10153002653631099_2366106470540408311_nDags att vråla “Det är mitt liv, och jag gör som jag vill”

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Hålla huvudet högt

  1. Eva says:

    Ja ja jag skiter i vad andra tycker jag gör ALLTID det som känns bäst för mig oavsett 🙂 så det tycker jag du skall göra du bara du bestämmer över dig själv …kram

  2. Eva says:

    Hej på dig ….vill önska dig en toppen fredag på alla vis stor kram

Leave a Reply

