Längtan efter lov

Jag har en längtan efter påsklov.
Sovmorgon.
Någorlunda läxfritt.

Sitter med en kopp kaffe och längtar efter det.
Samtidigt som jag förhör min dotter inför ett naturkunskapsprov på gymnasienivå.

10995113_10152809894157076_8481157222109125466_n

Jag är nöjd över nya bordet, och den matchande mattan som vi har köpt idag till vardagsrummet.
Vi har nu även tittat ut en lampa och vitrinskåp.
Det blir vid annat tillfälle.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Längtan efter lov

  1. Annika says:

    Hej. Oj vad fint ni nu har fått till Påsk. Så roligt att få förnya lite hemma. . En riktigt glad påsk till er alla.
    Kram

  2. kos2010 says:

    Va roligt med nytt i hemmet 🙂 ibland behövs inte så mkt och fina påskägg får ni ju 😉 nej du får inte ge upp jag har lärt mig att leva med min smärta men tränar 5dagar i veckan o mår toppen o blir starkare för varje dag Mimmi så go girl kramen

    Evas blogg

    • Tack detsamma Eva.
      Jag tränar just nu 7 dagar i veckan pga nackskadan som behöver rörelse och sjukgymnastik.
      Ökat på rörelse var dag.
      Tyvärr har min utmattningsdepression (ett annat ord för utbrändhet, och det står i beskrivning är man mer arg, trött o besviken än riktigt deprimerad) märkts av rejält. Jag fick den pga att jag pushade mig själv fast jag var trött. Jag nekade till att kroppen skrek och sen utvecklade jag fibromyalgi pga att jag inte stannade upp. Jag vill inte hamna i nån depression till slut för att jag inte lyssnar på kroppen.
      Jag måste dock ändå fortsätta så nacke blir bra. Så det är en evig balansgång.
      Min sjukgymnast sa “det är en ond cirkel… du gör det du ska för att bli frisk men du blir sjukare”…
      Hoppas att det blir bra i slutet.
      Idag har jag tagit promenad och gjort det jag ska men är så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen. Ska ut i friska luften nu iaf. Kram

Leave a Reply

