När man vill ge upp

I morse hade jag den där känslan att jag vill bara ge upp.
Jag vill bara krypa ner under filten i soffan och strunta i vad alla säger.
Jag satt och nickade till med kaffekoppen i handen.
(Extrem trötthet är symptom i mina två diagnoser och går inte att bara träna bort. Så att få höra träna mer får mig att vilja säga något riktigt elakt..)

Jag har alltid tagit promenader.
Jag har senaste två åren tränat med gummiband 3-4 ggr/veckan.

Nu , pga nackskada som ger smärta i skuldra och arm, har jag ökat på promenader lite och jag gör armrörelser, träning med gummiband och nackövning som jag lärde mig av sjukgymnast.
Jag har fått massage två gånger.

Idag ökade jag på med att göra mediyoga.
Medicinsk yoga.

Sen är det ju all rörelse man gör hemma då man bäddar rent, dammsuger, hänger tvätt, dammar och diskar, handlar på Ica och gör ärenden på stan.

Så förstå jag blir less på att höra att mina problem är pga att jag är stillasittande.
Ja, jag är överviktig. Men inte stillasittande.

11081760_10152796706937076_590496751_n

Vi har piffat upp lite här hemma.
Ett nytt vardagsrumsbord. En stereohylla till LP-skivor och skivspelare.
Och barnen fått varsin extra hylla inne på rummet.
10428617_10152799421932076_2999848523655493527_nNu är det fredag.
Här hemma har vi en förkyld stackars tonårsflicka men vi ska ändå se till att mysa ordentligt ikväll. Äta god mat och se “Let’s Dance”.

Trevlig helg på er.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

