Muskelkramp

På tisdag kväll när jag satte mig ner för att se TV med dottern så högg det till i min vänstra skuldra. Det var en obeskrivlig smärta som fick mig att hålla andan.
Och varje andetag efteråt var en plåga.
Jag ringde 1177 och de tyckte jag skulle åka in till akuten. Så sagt och gjort.
Jag åkte dit.
Till min förvåning kom jag in ganska snabbt. Jag fick träffa en ortoped som ställde frågor och gjorde en lång rad olika  undersökningar.
En av dem kände jag igen – det var undersökningen för stroke. Den har de gjort ett antal gånger förut på mig.
Hon testade min styrka i armar och ben, och sa att det märks att jag tränar med gummiband.
Hon kom fram till att det i alla fall inte var diskbråck och att mitt tränande troligen hindrat just det.
Hon tryckte på mina muskler i övre del av rygg och på kotorna och jag var nära på att falla över av smärta.
Hon sa sedan att det var en låsning , en muskelkramp.

11083656_10152781554742076_42121118108568045_nhttp://traningslara.se/varfor-far-man-kramp-del-ii/

De tog för säkerhets skull ett stick i fingret för att utesluta infektion och de tog ett blodtryck.
204/126
Min smärta var inte inbillning. Det visade blodtrycket , som går upp då en människa upplever smärta.

Läkaren skrev ut mediciner som jag ska ta en period ( just nu 18 stycken tabletter) och hoppas att detta verkligen hjälper.
Jag ska leva “som vanligt”  , så jag har idag tagit en promenad i solen med min far och hans rullator, och jag har gjort väldigt försiktig övning med gummibandet.
Jag ska även få tag i min sjukgymnast och köpa mig en spikmatta som är bra för musklerna.

Så nu är det bara att fortsätta som vanligt och hoppas på det bästa.
Och för att sätta plåster på såret ska vi äta “skräpmat” idag!

pills

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

