Sjukstuga

Först blev lilltös kraxig, hostade men ingen feber och var rätt pigg så gick till skolan.
Några dagar senare kom stortös hem med sprängande huvudvärk, hosta och feber och däckade.
Jag var uppe med henne på natten och pysslade om henne.
Strax där efter blev jag sjuk med feber och huvudvärk och hosta.
Dagen efter att jag blivit sjuk blev sambon sjuk med feber och hosta.
Och dagen efter det – dvs idag – blev lilltös sjuk med feber och ligger nu och sover på soffan efter att jag fick i henne några tuggor smörgås, vatten och alvedon.
Ni vet vad de säger – mammor kan inte bli sjuka.

Stortös har återvänt till skolan medan vi andra är däckade här hemma.

Jag kan säga att det har inte känts att det var helg…
Nu hoppas vi på en friskare och mysigare helg på fredag.

10339626_10152690061362076_8071763591654080264_n

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

