Plocka ut godbitarna

Jag plockar ut godbitarna ur julen.
Det finns inga måsten, bara eller men.

Jag måste inte lägga in sill, rulla köttbullar eller göra potatisgratäng.
Jag måste inte julstäda och tvätta fönster.
Jag måste inte handla julklapparna dagen före.

Vem kom egentligen på alla måsten, alla “regler” ?
Och varför är de som ofrivilligt gör detta så duktiga enligt sig själva och enligt andra?

Jag plockar ut godbitarna.
Att göra julgodis med barnen.
Att julpyssla med barnen.
Att gå omkring på stan och titta på julbelysningen och lyssna på julmusik.
Julmys med film.

Maten får bli färdigköpt.
Och dukningen får bli engångsartiklar.

Men vet ni vad?
Folk återkommer hit varje år. Äter maten och ser mätta och belåtna ut.
Jag lägger hellre tiden på att mysa i soffan med nära och kära än att diska efter julmaten.

Imorgon börjar jullovet.
Och imorgon ska jag dela ut dessa till fyra speciella personer.
10850262_10152573272547076_9125596283602535044_nJulmys for ever!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Plocka ut godbitarna

  1. Helt rätt alltså 🙂 Städar inte såå mycket heller & hoppas på att få in granen imorgon…maten blir färdigköpt här med.Inte skinkan, den gör vi själv 🙂
    Kram på dej

  2. Fina Frun.se says:

    Du gör rätt i att njuta så som passar er bäst! Kram

Leave a Reply

