Klappar små

Nu ligger klapparna under granen.
Jag sitter vid granen och bara ler och myser.
Jag kan inte låta bli.
Jag  ä l s k a r  julen.
10858417_10152556618412076_9045793107243683159_n10850102_10152557023957076_5520587475596386041_nJag har varje år fått höra så mycket negativitet om julen.
Kanske för att jag är en av dem som just  ä l s k a r  julen. Och därför är det enkelt för mig att göra allt och lite till som gör att det glimrar lite extra.
Det är lätt att göra det man älskar. Är det inte det?
Om man älskar fotboll är det inte jobbigt att åka på match eller se på TV.
Om man älskar midsommar är det inte jobbigt att duka upp gott och hoppa små grodorna.
Om man älskar sitt jobb är det lätt att göra allt det krävs och det där lilla extra.
Så varför är det sådan tabu att ä l s k a  julen?

Jag ser inte julen som ett måste att köpa julklappar eller fixa gran.
Jag ser julen som ett tillfälle att tända ett ljus, mysa med varm glögg och skratta med de du älskar.

Jag har sagt det var år och säger det igen – det är enkelt att få en underbar jul.
Känn det i ditt hjärta. Inte i din plånbok.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Klappar små

  1. Julen är såå härlig 🙂 Än har vi inte tagit fram granen.Äldsta dottern kommer hem den 21 dec..så då ska vi klä den 🙂 Imorgon pepparkaksbak 🙂
    Idag ett besök till staden…
    HA en fin helg

Leave a Reply

