Det närmar sig advent

Idag har jag plockat och fixat med adventljus.
Så härlig känsla.
Jag har även hjälpt min far att julpynta hemma.

Kan ni tänka er att det snart är första advent?
1505315_10152516215457076_2038537262763470057_n10491150_10152516214792076_378602257966384962_nFör mig är julen inte bara julafton.
Jag tycker det är lite småtrist att sitta och vänta till en dag, och klämma in all julkänsla då.
Nej, för mig är julen hela december.
Och det har jag ju sagt förr.

Njut av tända ljus.
Baka pepparkakor av färdigköpt deg och dra in ett djupt andetag – det doftar jul.
Häll upp en glögg och smutta på den.
Knäpp på lugn julmusik och sitt i soffan och blunda.
Julen behöver inte vara krånglig.

 Jag hade inte de allra bästa julen jämt då jag var liten.
Det hindrar inte mig att njuta nu.
Så alla ni som fått julen “förstörd” – tänk om.
Istället för att sitta bitter en dag på året så gör något bra av det.
Njut för din egen skull.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Det närmar sig advent

  1. Oj, jag måste köpa adventsjus denna veckan 🙂
    Ha en bra början av veckan!
    Kram
    p.s nu borde länken funka 🙂

Leave a Reply

