En rivstart på helgen

Det är en smått hektisk fredag idag
(men jag tar igen det senare ikväll sen).
Jag har fått igång kroppen med promenad i spåret och en kortare promenad med far min, Och därefter faktiskt lite styrketräning.
Jag har fixat och donat inför övernattningsbesök. Stora tjejen får besök av tre klasskamrater som inte bor i stan, och imorgon eftermiddag åker alla fyra vidare till nästa kompis där de ska sova över.
Min yngsta tjej och karln “flyr” hem till farmor på annan ort och får lite egen tid tillsammans.

Så ikväll dukar jag upp nachobuffé till fyra ungdomar.
Sedan går jag och hämtar upp far min och vi två ska äta ute här på kvartersgrillen.
Deras pizzor med oxfilé och bearnaisesås är gudomliga.
Att bli serverad och bli lite bortskämd är vad jag behöver just nu.

Till söndag har vi fått tre inbjudningar (från början fyra men ett avbokades) och vi har lyckats pussla ihop två av dem.

Och mellan allt detta ska jag bara njuta av helgen.
Och vila mina armar och axlar då det behövs.
Nu ska jag hoppa in i duschen och fixa i ordning mig!

10653653_10152415779252076_2069725701850982204_n

Fredagsfika väntar på fem barn.

This entry was posted in Jäntorna and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

