Min torsdag i bilder

Jag läste min bloggväninna Fina Fruns “Hela måndagen i ett inlägg” 
och lånar nu idén om ” nästan-en-bild-i-timmen”.

Så här såg min onsdag ut.

Klockan 8.30. Barn kommit iväg till skolan, morgondisk undanröjt (vi har ingen diskmaskin i detta hem) och jag beger mig ut i småkalla luften.
Förkyld och trött men vid gott mod.
002Hälsar på hos min far. Vi tar kaffe, pratar och ser ett avsnitt av “Lilla huset på prärien”.
Hoppar sedan på bussen och åker med till centrum.

PicMonkey Collagedagibild1Jag gör ärenden på stan och stannar till på “Glitter” för att köpa ett nytt halsband till vårens och sommarens festligheter.
Vi har en del att se fram emot. Avslöjar inget ännu.

008Klockan 12.45 ramlar jag in hemma igen efter att ha handlat på Ica.
Lite saker till middagen, en sockerkaksmix och popcorn till film.
Eftersom jag är förkyld och inte mår bra så kan jag inte följa med dottern på smygpremiären av “Divergent” som vi har biljetter till så hon får gå med en vän istället.
Jag rotar fram min cortisonspray och alvedon.
Jag känner att det är dags för en dos.

007Kl 13 sätter igång och drar av med dammsugaren. Lika bra få det gjort innan helgen.
Vispar ihop sockerkaksmixen och in med den i ugnen. Kanske det skulle smaka nu när inget smakar gott pga förkylningen.

PicMonkey Collagedagibild2

Kl 13.45 Tar en te-paus då matlusten inte infaller pga bihåleinflammation.
Tar ut sockerkakan ur ugnen och börjar förbereda middagen. En helstekt fläskfilé i lergryta i ugnen , klyftpotatis och sås.
Dottern kommer och får smaka en bit varm sockerkaka.
Mmm. Doftar gott i hela hemmet.

PicMonkey Collagedagibild3Kl 15 kastar in köttet i ugnen.
Passar på att skura badrummet och hänga ner och vika undan tvätten.
Tar sen en paus i soffan.

106KL 16.30 börjar det dofta gott hemma.
Dottern och jag är hungriga så vi tjuvstartar. Klockan 17 kommer andra dottern hem och mumsar av maten.
Jag röjer undan middagsdisk, båda barnen duschar och stora tjejen åker iväg till bion.

Klockan 18.30 kommer sambon hem med flertalet matkassar. Han har veckohandlat efter jobbet idag.
Han plockar undan alltihop och smakar av maten han med. Jag får klart godkänt.

107Klockan 19 ser jag och yngsta dottern film i soffan.
Popcorn och tända ljus.

Klockan 20.45 är det dags att säga godnatt till lilltjejen som är trött medan vi inväntar stora flickan som är på väg hem från bion.

Själv sjunker jag ner i soffan en stund till, med en kopp te och alvedon.

Tack Fina Frun för idén.
Nu har ni sett lite av en dag i mitt liv.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Min torsdag i bilder

  1. Kul ide ! Kommer att fixa med den en dag med 🙂
    Ha en härlig helg!

    Kram

  2. Fina Frun says:

    Och TACK för att vi fick ta del av din dag!
    Kram

Leave a Reply

