Måndag

minne3Jag kliver upp ur sängen och tittar ut. Snövitt överallt och termometer visar – 11 grader. Men burr!
Påbyltad som en uppstoppad nalle tultar jag till jobbet där jag gör det jag brukar.
När jag är klar klär jag på mig, plockar med mig handväskan och går med sopsäcken till soprummet. Nöjd hoppar jag på bussen hem. På vår Icabutik köper jag varsin semla till mig och min far att mumsa på till kaffet.
När jag kommit hem till honom och klätt av mig allt upptäckte jag att mobiltelefonen inte ligger i väskan.
Jag börjar fundera.
Senast hade jag den på jobbet.
Det var bara att bylta på sig allt igen och gå ut i kalla luften och hoppa på bussen igen.
Väl tillbaks på jobbet letade jag som en tok efter telefonen men hittade den ingenstans. Jag gick säkert tre varv runt. Helt plötsligt av en slump ser jag nåt ligga på en hylla i en av bokhyllorna. Jag började titta närmare.
Där låg min mobiltelefon.
Och då mindes jag min tanke då jag la den där: “Jag får inte glömma den nu…”

Tog med mig telefonen, byltade på mig allt igen och begav mig hemåt.
Och jag tänkte att jag börjar se ett mönster i mitt dåliga minne.
Trötta dagar har jag extremt dåligt minne. Jag kan vara glad om jag minns var jag bor.

Avslutade det hela med semla och kaffe tillsammans med min far, och jag sa till honom att jag har i alla fall fått min vardagsrörelse idag.

Hur kallt har ni idag?

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Måndag

  1. Annika says:

    Åh, det där kunde ha varit jag. Är också så glömsk speciellt när jag har mycket att göra. Gott med semla iallafall. Jag har inte ätit någon iår. Det börjar bli dags. Kram

  2. Freja says:

    -12 i morse, -20 nu. Och jag vet precis hur det är med trötthet och minne. jag har varit trött hela hösten och gått runt helt förvirrad… Hittar nästan inte hem känns det som… Hoppas det vänt nu, med solen och snön!

    • Freja; huga mig vad kallt. Burr. Ja mitt minne hållit på i snart 2 år. I våras fick jag efter utredning en diagnos så det kommer nog inte ge sig så lätt, men jag kämpar med det. 🙂 🙂 Och SOL hjälper oerhört mycket. Kram

Leave a Reply

