Lov & Vila

Hostlov

Det är Höstlov och våra kroppar får vila.
Min kropp bestämde sig för att bryta ut i värk.
En ihållande värk i höger axel och arm. Som sedan letat sig vidare.
Jag har idag fått en läkartid till nästa vecka eftersom sköterskan jag pratade med tyckte att jag skulle kolla upp
min höger axel och arm som värker (bränner), och värken som är i höger armhåla , bröstben och mellan skulderbladen.
Jag har haft sån liknande smärta förut, och då var det Tietzes syndrom.
Hon tyckte i alla fall jag skulle kolla upp det.
Min egen läkare är sjukskriven så jag får komma till någon annan.
Är det något jag inte gillar så är det att börja om från början, dra min historia och försöka få läkaren att förstå vem jag är.
Jag har så många gånger blivit dömd i förväg.
Och för några år sen fick jag bara höra att vilken värk jag än kom med var det “pga övervikten”.
Jag bytte då läkare till slut.
Och fick en helt okej läkare…som nu är sjukskriven tyvärr.

Är det fler än jag som inte tycker om att söka läkarvård?

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Lov & Vila

  1. mariette77 says:

    Gick till läkaren med ont i foten och det första han frågade var: Är du deprimerad??
    Ehe nej jag har ont i foten!
    Sedan togs en mängd prover och inget svar ifrån läkaren på två månader så jag antar att allt var okej.
    Men ont i foten har jag fortfarande.
    Tänk om han hade börjat med att kolla foten.

    Något annat hade jag inte problem med.

    Och nu väntar jag på en ny tid….. evig väntan.

    Värk är inte att leka med och syns det inte utanpå så nonchaleras det gärna lätt även i sjukvården.

    Hoppas du får hjälp och slipper gå och ha ont.

    Önskar er en fin Halloween och ledighet.
    Kram

    • mariette77; jag skadade knät i trappen…det läkaren malde på om var att “du är överviktig och utsliten pga det så därför har du ont”. Nej, jag har ont för jag sprang upp för en trapp och ramlade och vred knät. “Du kommer aldrig kunna gå uppför trappor, du kan lika gärna flytta” (bor tre trappor upp)Det blev röntgen efter mkt om och men och jag är inte utsliten i skelettet. Men jag hade en massiv muskelskada enl magnetröntgen. Bytte läkare efter det. Och jag bor kvar. Och går uppför trappan flera ggr per dag. Kram

Leave a Reply

