Budget-Halloween

Jag skriver ofta inlägg om hur man kan göra en enkel jul för billig penning.
Ni vet – årstiden då det enda man får höra är att “det kostar bara pengar, jag ska bojkotta det”.

Folk som inte förstår att det handlar om känsla , inte om pengar, kan lika gärna vara utan i sånt fall.

Nu skriver jag ett inlägg om halloween för en billig penning.
Mina barn älskar att bjuda in en eller två kompisar på lite Halloweenfika som jag gjort.

Klipp ut figurer i vanligt papper och måla vid behov. Häng upp med sytråd i fönstret.
005
006
“Spindelnät” går ofta att köpa billigt och spindlar medföljer.

007
Har du tybit över? Gör ett spöke.
009Inget syende. Knöla papper till huvud och knyt runt halsen. Måla ansikte. Klart.

Låt barnen måla höstlöv ni tar in.

008
Klipp sönder en sopsäck och häng upp som gardin i dörröppning.
1380436_10151677325347076_956233706_n
Sedan har jag kvar gamla Halloweenpynt från flera flera år tillbaks.
1374276_10151676022397076_1317010650_n
Nu är det ju inget måste att ha nåt sånt.
Men våra barn gillar det.
🙂

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Budget-Halloween

  1. Fina Frun says:

    Du har så rätt, inte är det summan som gör det fint! Jättebra tips där!

  2. mariette77 says:

    Ja, dessutom är det ju super kul att fixa allt “läskigt” pyssel .
    Tack för idéen med sopsäcken.
    Ha en fin fredag.
    Kram

Leave a Reply

