Inte bara rosor

Till skillnad från fredag och lördag så är det mer fixande här hemma på söndagar.
Jag är ju “inte bara mamma”/hemmafru deltid …jag jobbar på måndagar och tisdagar.
Så på söndagar vill jag röja bort tvätten och bädda rent alla sängar och dammsuga.
Familjen fick ett val idag: hjälpa till eller åka iväg .
De valde åka iväg.
I ärlighetens namn; funkar finfint för mig!!

Jag har tempo när jag börjar röja här hemma och idag känner jag mig irriterad så det skulle inte fungera att ha familjen kring benen.
För det är inte alltid en dans på rosor.
Jag älskar inte alla dagar.
Och idag är en sån dag.
Det är bäst att folk håller sig undan mig idag.

Image-194

Lazy housewife

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Inte bara rosor

  1. Annika says:

    Man måste få ha såna dagar oxå. Hoppas att det kändes bättre sen då du städat klart. Ha nu en skön kväll.

Leave a Reply

