Instant party, just add water

“Jag skulle vilja fira mitt barnbarn som fyller på måndag”, sa min far i veckan.
Sagt och gjort.
Vi skulle fira våra barns kusin.
Vi handlade lite som behövdes, allt på ICA Nära.
För det behövs inte mycket krångel för ett kalas, för att visa någon den betyder något.

Jag hade ballonger och paketsnöre hemma, så det hängde jag upp hemma hos min pappa.
Papperstallrikar och servetter fanns kvar efter hans 75-års firande i sommar.
Vad bra.

Vi köpte kakor och glasstårta.
Vi dukade upp.
Det kom sammanlagt 7 barn (med mina två inräknade) som fick fika och ha skattjakt.
Vi var tre vuxna.
Och detta var i en tvåa med kokvrå – men det GICK!!
Så vem som helst kan ha kalas!
Finns det hjärterum, finns det stjärterum.
Och födelsedagsbarnet som fyllde 10 år kände sig betydelsefull.

PicMonkey Collagejkalas1
PicMonkey Collagejkalas2
PicMonkey Collagejkalas3Vi hade ledtrådar som var som gåtor.
Tex “I denna ruta ser du en massa skoj” (TV:n)
“I denna ser du dig själv” (Spegeln)
“Här sitter tjuren Ferdinand hellre än leker” (vid blommorna)

Man kan även ha en enkel tipspromenad.
Det brukar vara uppskattat av alla barn.
Vi hade dock inte det denna gång.

Det krävs egentligen inte mycket för ett trevligt kalas.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Instant party, just add water

  1. Fina Frun says:

    Vad mysigt ni fixade!

Leave a Reply

