Söndagsångest?

sndag1_16187425Lite söndagsångest har vi allt i vår familj.
För på måndagsmornar ska vi vuxna till jobbet och barnen till skolan.
(Ni som känner till min blogg vet att jag jobbar inte varje dag, men måndag är en av dem dagarna.)
Vi försöker att njuta av söndagen.Det gör vi.
Men samtidigt småfixar vi lite här hemma för att slippa det i början av veckan.

Nu är sambon iväg med barnen och fikar med glass medan jag ska hänga upp det sista av tvätten som vi röjt undan nu på förmiddagen.
Disken och bäddandet är också det avklarat.

Nu sitter jag och funderar, och undrar över varför jag känner sådan rastlöshet på söndagar.
Antagligen för att jag vill att måndagsmorgon ska komma så jag får det “överstökat”.
Känner ni så?

Jag har egentligen inget emot vardagen.
Jag har lärt mig att tycka om vardagen, eftersom 5 av 7 dagar är ju vardag.
Livet skulle bli för tungt om man gick omkring och hatade vardag, Då skulle man vantrivas mer än hälften av tiden i sitt liv.
Är det att leva?

Nu ska jag ordna klart det sista här.
Sedan gå iväg hem till min far, som verkar vara på soligt humör idag, och ta en kaffe med honom.
Kanske locka ut honom på promenad i solen.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Söndagsångest?

  1. Villa Freja says:

    Det var nog snarare så att jag hade helgångest förr och det hängde i som en gammal vana upp i vuxen ålder. Som barn trivdes jag allra bäst i skolan. Men nu gillar jag ledigheten lika mycket som vardagen. Kram.

    • Villa Freja; jag känner igen det där. För ca 10 år sedan gillade jag vardag mer än helg. helgen blev liksom “för mkt” lugn för mig. Kanske det är åldern (hihi) men nu gillar jag det. Kram

Leave a Reply

