Halvvägs

feature-image-quote-no-shortcuts-work-for-it
Onsdag.
Halvvägs.

När dagen är över brukar jag känna mig trött.
Men på ett positivt sätt.
Sådär tillfredsställd.
Och trött.
Även om dagen varit upp och ner och hit och dit.
Som idag.
Glas har gått sönder…soppåse ramlat nerför trapp och spridit sopor…saker har glömts och hämtats…
Snart ska jag möta min dotter på stan…sedan en timme senare möta min andra dotter…
Där emellan göra en massa vardaglig nytta såsom diska och fixa tvätt.

Men när dagen lider mot sitt slut och jag sitter i soffan med en fleecefilt vid klockan 21 så känner jag mig
nöjd.

Och när helgen kommer så känner jag mig ännu mer nöjd.
och glad.

Man njuter mer av chokladen om man bara tills dess fått grus.
(citat: jag, Mimmi)

Så ha en bra härlig vecka och glöm inte att känna er nöjda över ert arbete.
(och då menar jag alla; de som jobbar hemma och de som jobbar utanför hemmet)

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Halvvägs

  1. Efter en jobbig dag är det desto skönare att ta det lungt 🙂

Leave a Reply

