Nageltrång

SchollShopC3AnatNails01
Jag har haft en trevlig helg.
Igår efm/tidig kväll var jag hemma hos en väninna och vi smuttade vin och spelade Yatzy.
På vägen hem kände jag att det började värka i stortån. Samma tå jag har nagelsvamp på.
Lite senare började det att bulta av smärta i tån.
Den var hård och varm.
Nageln har gått av för långt ner pga nagelsvampen. Och nu har jag fått nageltrång.
Aldrig i livet trodde jag en nagel kunde orsaka sådan smärta!!
Fruktansvärt.
Jag läste att man kan dutta på asolsprit och sen även försiktigt trycka in en nedblött bit kompress med asolsprit under nageln, antagligen för att släppa på trycket. Så jag gjorde det.
Klockan 04 somnade jag på soffan. Och vaknade klockan 07.
Idag har jag fortfarande smärta, men den är överkomlig.

Har någon av er upplevt nageltrång?

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Nageltrång

  1. Jo det har jag och det gjorde ont som tusan! Jag tog massa fotbad och var försiktig med tårna så löste det sig.

  2. Usch , det är inte kul…

    kram

  3. Brysselkakan says:

    AJ! Men vem sjutton har så fina tånaglar som på bilden? Inte jag i alla fall…
    Hoppas din tå mår bra snart igen.

Leave a Reply

