Renoveringsfobi!

Nej! Nej! Nej!
Det var inte så här jag vill börja min vecka!!
En usel förmiddag på jobbet. Så att jag var nära på att kasta nåt hårt i väggen.
Och när jag kommer hem finns en lapp i brevlådan.
Nån gång denna vecka kommer de och mäter fönster.
Nån gång nästa vecka kommer de och målar runt fönster.
Nån gång , några veckor efter påsk, kommer de och byter ut fönster.
Saker och ting måste flyttas och tas bort.

Nej.
Jag fullkomligt hatar renoveringar.
ALLA renoveringar.
Jag fick renoveringsfobi då vi fick renoverat i badrum pga vattenskada.
“Vad kul att få fint och fräscht i alla fall” fick jag höra i tre månader.
NEJ – det är inte kul !

Det är som att säga till nån med höjdrädsla som står på ett tak:
” Vad kul att få lite utsikt i alla fall !”

*Drar ett djupt andetag*
Ska göra av med lite frustration och ta itu med disken.

314568_10150319337447076_826688759_n
Minns ni vårt badrum?

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

