Lite ljus och julefrid

luciakrona

Idag då jag kom ner i förrådet för att bära upp granen upptäckte jag att någon gjort inbrott.
Ingenting var stulet.
Men låset fick bytas ut.
Trots det drog jag ett djupt andetag och tänkte att det är bara materiella ting.

Nu har jag byggt ihop granen här hemma, och den står vacker med ljus och glitter och väntar på att mina barn ska pynta den ikväll.
Om en stund ska jag smita ner till kyrkan och se då min yngsta lussar för pensionärer.
Jag ska sitta där…i tysthet…och njuta av sång och ljus…och vara tacksam för alla prövningar som visar mig hur stark jag kan vara.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

