Hang on!

Jag vaknade med värk i det knä , som jag skadade några år sen. Den är lite svullen igen såg jag. Bra att man har knäskydd.
Jag missade sen två bussar mot jobb pga hosta och astma. Förkylningen har tagit ett fast grepp om mig och vägrar att släppa!!
När jag kom ut missade jag den tredje för jag upptäckte att jag tagit fel busskort.

Jag lyckades fixa sms-biljett…men sen meddelade dem att man behöver en “wallet” för att köpa sms-biljetter…vilket jag inte lyckades få funka. Jag får väl ta ut pengar och köpa biljett på stan, tänkte jag. Kiosken närmast busshållplatsen tar inte kort om man “bara” köper en bussbiljett.

Väl på jobbet upptäcker jag att jag glömt båda handledsskydden hemma. Nåja.
På väg hem så handlade jag på ICA. När jag kommer ut ser jag min spegelbild i en ruta och upptäcker en låååång vit soppåse …eller rättare sagt fyra soppåsar på rad….hängandes bakom mig.  Den har släpats med från jobbet…på bussen…på ICA.
Tja, ni vet…det är bara en sån dag…

Men är jag bitter? *skrattar* Nej. Det finns de som har det värre.
Nu ska jag fixa klart hemma och sen baka pepparkakor med barnen , som har studiedag.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

