Obligatoriska skolmötet

Tisdag!
Jag har jobbat på förmiddagen.
Blev glatt överraskad då min chef inte bara ställt fram dammsugaren till mig – utan även bytt dammsugarpåse åt mig.
DET är en bra chef det.
🙂

Ikväll är det det där obligatoriska skolmötet på stora jäntans skola.
Alla träffas först i matsalen. Sedan sprids man ut i klassrummen.
Det brukar vara många som kommer…hela 40-50%.
*ironisk ton*
TRÅKIGT!!
Tycker man man som förälder kan engagera sig i alla fall en gång per termin.

This entry was posted in Allmänt and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Obligatoriska skolmötet

  1. justlikeacat says:

    Jag känner att de ändå bara säger samma saker varje år. Hur bra skolan är och hur ännu bättre det kommer att bli. Och som varje år så är det inte bra, och blir inte bättre. Trots det är den här skolan näst bäst i kommunen så det finns ju värre 😦
    Bra att du orkar gå iallafall!

    • bambi says:

      justlikeacat; jo, lite så är det ju. De gör ju sitt jobb. Våra lärare har sen info i klassrummen om lite ditt och datt, och ibland kan det vara nyheter som för några år sen då alla barnen fick varsin laptop. MÅNGA föräldrar kom inte, och det blev mkt förvirring hit och dit. Trots att brev och mail hade skickats ut ang detta. Elever vars föräldrar inte varit där och deltagit på infomötet och skrivit på fick vänta på sin dator. Jag tycker ändå att en gång per termin kan man masa sig dit, även om det nu skulle råka vara “samma info” . 🙂 Men det är jag det.

  2. Fina Frun says:

    På mina barns skolor brukar det vara nästan 100 % deltagande! Så olika det kan vara.
    Jag går alltid, med något undantag då jag inte kunnat.

    • bambi says:

      Fina frun; vad bra. Jag tycker det är synd när man ser att folk inte kommer. Jag vet att många har förhinder, men jag vet också många som inte vill eller orkar. Föräldrar jag mött på strax före eller efter möten. Min mor var sån. Kanske därför det svider lite extra… Kram

Leave a Reply

