44 kalas

Vi har haft minst 44 kalas här hemma….och då är det bara kalas för barnen jag räknar.
Vi har ju alltid haft minst ett “barnkalas” och sen ett släktkalas för båda barnen varje år. Ibland blivit mer än så…

Vi har (tyvärr??) aldrig haft kalas någon annanstans. Är det synd om mina barn då? 😉

På kalasen har vi bjudit på korv med bröd eller hamburgare…muffins och kakor…tårta eller glass…
Det har varit snurra flaskan då man öppnar presenterna …dans-stop…tipspromenad med medalj eller priser (till alla).
Fiskedamm eller skattjakt….Dansmatta och pyssel…visat filmsnuttar om födelsedagsbarnet och även på gästerna…. det har alltid hängt massa ballonger och serpentiner som jag gör av paketsnöre…det är ett måste enligt barnen ! Pappersduk, roliga papperstallrikar, muggar och servetter…allt som hör till ett KALAS !

Efter varje kalas har mina barn sagt “bästa hittills mamma…oh, om jag fick vrida tillbaks klockan”
medan jag och sambon suttit utpumpade vid köksbordet. Trötta. Men härligt trötta !! 😀

Jag  Ä L S K A R  kalas!

 

Om 2,5 veckor är det dags för yngsta jäntans 9 års kalas för vänner. Min jänta fyller i juli men då är alla som bortblåsta…så vi har det i juni direkt efter avslutningen.

Inbjudningarna ligger klara. Jag gjort lila hjärtan (lite glittrigt papper, men det syns inte…).

This entry was posted in Allmänt and tagged , . Bookmark the permalink.

6 Responses to 44 kalas

  1. goldheart says:

    Åh va fint du gjort 🙂 och gott ser det ut ..ha en skön kväll kram

  2. Fina Frun says:

    Vilken supermamma du är! Hoppas det blir ett lika bra kalas den här gången!

  3. Här är det disco imorgon kram Diana!

Leave a Reply

