Golvhygientekniker eller bara skurkärring!?

Jag antar att jag är en av de få.
En av de få skurkärringarna…nej, förlåt, golvhygientekinkerna…som faktiskt tycker om och trivs med sitt yrke.
Jag har bytt ut “Jag är ju bara lokalvårdare…” till “Jag är ju faktiskt lokalvårdare!!” Och när jag säger det så säger jag det med en gnutta stolthet.
Tror man själv på det så tror andra på det.

Jag är 2000-talets skurkärring!
Skulle det finnas ett pris för det så skulle jag vinna. *skrattar högt nu åt mig själv* 😀
Jag är inte bara bra på att just städa. Jag har en fingertoppskänsla  om hur jag ska ta mina kunder. Att ge dem det som de behöver på ett bra sätt.
Jag är inte den där “osynliga lokalvårdaren”.
Jag syns.
Jag ska synas!
När jag kliver in hälsar jag glatt och har folk frågor svarar jag.

När jag vikarerade på ABB några sommrar fick jag en sommar höra en av de anställda utbrista:
“Oh, jag VISSTE att det var DU som var tillbaks!! Det såg jag på toaletterna!!”
Då visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta.
Jag bestämde mig för att skratta. Och jag bestämde mig för att göra det till mitt sätt att göra mitt jobb. Folk ska helt enkelt veta att det var JAG som var där. Hade nästan lust ett tag att skriva “I was here” på toalettväggen men beslöt mig att det var nog bara för mycket… *Flinar* 🙂

En dag då jag var på ett av mina områden där jag städar fick jag höra att firman vägg-i-vägg letade efter en bra lokalvårdare. Hon hade rekommenderat mig.
En av de antställda kom för att träffa mig. Jag , som just den dagen var på lite risigt humör, slängde fram en lista med namn och fotografier på städredskap jag skulle ha om jag skulle börja städa hos dem. Mannen som mött mig tog ett steg bakåt, tog listan och sa att han skulle kolla med sin chef.
Lite senare sa han det var okej. Jag kunde börja. Och att de skulle ordna sakerna.

När jag kom till mitt nya område veckan efter mötte jag min nya chef. Glatt sträckte han fram handen och hälsade…sedan fiskade han upp ett papper ur fickan. Och vecklade ut det. Det var min lista.
“Jag har varit och köpt allt du ville ha”, säger han leende.

Den dagen mötte jag bästa chefen.
Jag jobbar än idag för honom, och det fungerar jättebra. Jag trivs verkligen.

Jag sa faktiskt en gång till honom att min framåt-stil kanske inte är sådär toppenbra alltid. Vet ni vad han svarade?
“Tror att med din stil kommer du långt med!”

Ja, jag är väl en framåt, puschig lokalvårdare som syns.
En skurkärring på 2000-talet.

This entry was posted in Allmänt and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

