Hjärtat på rätt plats

ÄNTLIGEN har jag fått tag på en bra familjeläkare! ♥

Hon ringde då jag var på jobbet idag.

Hon ville prata om varför jag beslutat mig att spendera en helt trevlig lördagkväll på akuten istället för hemma i soffan *skratt*
Hon intygade sedan att jag alltid haft bra bltr . Detta kom som en blixt från klar himmel.
Och det var så högt att hon vill att jag kommer in i morgon för en koll. Och sen ska jag dit igen i slutet av maj igen.

Hon sa att akutläkaren gjort helt rätt som skrivit ut medicinen trots att de inte brukar. Hon ville även att jag verkligen ska fundera på hur jag ska stressa ner…att inte alltid fara runt som en tok…sitta ner och andas…yoga…medtitation…eller bara ligga ner en stund och läsa en bok eller se tv. Jag skrattade lite då eftersom nu VET jag att hon verkligen känner mig.
Jag är ju en som far hit, och far dit…sen en 20 minuters promenad till en vän…sen göra läxor med barnen…ibland hinns inte tvätten med dagtid så det tar jag sent på kvällen. Ja, dumt, jag vet !!
Jag frågade om det räknas med att sitta på balkongen med ett glas rött. Hon skrattade och sa att det är väl ok.

Hon frågade även om mina händer och om värken.. Hon är nyfiken på vad arbetsterapeuten kommer att säga. Hon sa att efter besök där hamnar man ofta i ett “vänteläge”. Man väntar. Blir det sämre ska jag sen höra av mig.
Det känns betryggande att hon tog upp det. Så många läkare jag har haft har “glömt” vem man är, och vilka besvär man söker för.

Jag sa till läkaren också att man får böta för det sätt man lever.
Jag erkänner att jag varit stressad och orolig och försökt vara bläckfisk för att hinna med allt och alla. Även finnas där för vänner och familj.
Dags att börja tänka efter….

 

This entry was posted in Allmänt and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Hjärtat på rätt plats

  1. goldheart says:

    Nog kan det vara så, att man får krämpor senare i livet och det är priset man får betala för att man jobbat hårt ….hoppas du får en mysig torasdag kram

Leave a Reply

