Pajverkstad

Jag har fixat i ordning två smulpajer att bjuda bror , svägerska , min far, och barnens kusin på. 🙂

Den ena är äppelpaj.
Jag skar äpplen…blandande med lite socker och kanel…klickade på äppelmos och rörde om. (bild)

Sist på med ett täcke av smulpajdeg.

Den andra är jordgubbspaj …Har aldrig gjort det förr men men. Skar färska jordgubbar i bitar och på med lite socker och några klickar jordgubbssylt. Avslutade även där med ett täcke av smulpajsdeg.

Jag har även i lite vaniljsocker i min smulpajsdeg.

In med bägge pajerna i ugnen.

Serveras kall eller varm, med vaniljsås eller glass.
🙂

This entry was posted in Allmänt and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Pajverkstad

  1. ergo sum says:

    Ville bara kika in och säga ‘hej’! Hej! *ler* hoppas du får en fin helg med de dina!

    Kram

  2. goldheart says:

    Härligt att du hade det bra i stor staden 🙂 mmm dina pajer ser inbjudande ut 🙂 ha en fin dag kram

  3. Åh jag är inte bra på att baka och inte heller så intresserad (älskar dock att laga mat) men detta verkar enkelt och gott, vi har massor med äpplen i frysen. Kanske skall jag prova att få till lite helgmys för familjen… tack för tips ser jättefina ut! kram

  4. Tack för dina fina ord,solcremerna skulle skickas denna veckan kramar Diana

Leave a Reply

