En god granne…en god vän….eller bara en bitch?

Jag tittade på första avsnittet på “GCB” idag. Good Christian Bitches.
Och ja, jag erkänner, jag skrattade !!
Kanske är det för jag har skruvad humor men jag släppte loss och skrattade. Det är så många människor som visar upp falska fasader och spelar spel så man nästan känner igen sig . Vem har inte sett blickar från grannen eller hört struntsnack bakom ryggen…?
Enda sedan jag började bli mer öppen och rak, för att inte tala om stolt över mina val här i livet,  är det oftast mig struntpratet handlar om. Så ja…jag antar jag har blivit en bitch. Eller kanske bara en stark kvinna. 🙂

Någonting jag och barnen ska se på fredag är “Lets Dance”.
Det är småkul för hela familjen tycker jag. Jag beundrar folk som kämpar för att lära sig dansa.
Härligt till fredagsmys.
(Tja, sambon är mindre intresserad av klänningarna, musiken och kändisar som tassar runt i högklackat, så han skippar nog det.)

Min yngsta dotter, 8 år, fick idag ett Koala-diplom i skolan.
Diplomet delas ut till alla barn som lyckas lösa en konflikt. Min dotter hade sett två andra flickor bli småretade …hon gick fram till retstickorna och sa ifrån. Sedan sa hon till flickorna att vända ryggen till, ignorera och gå därifrån. Hon gjorde det sedan tillsammans med flickorna. Och berättade för läraren. Stolt mamma ! 🙂

Jag försöker vara lika bra vän jag.
Idag åkte jag hem till vännen J som ligger sjuk. Jag hade med mig en termos med kaffe och baguetter med rödlök, tomat och fetaost. Hon fick även en tidig födelsedagspresent.
Det värmde så gott i hjärtat när jag såg hur glad hon blev. 🙂

 

This entry was posted in Allmänt and tagged . Bookmark the permalink.

4 Responses to En god granne…en god vän….eller bara en bitch?

  1. Haha, skrattar då är vi 2 🙂 kram Diana

  2. goldheart says:

    God morgon önskar dig oxå en härlig dag å kram

  3. Jenny Oskarsson says:

    Stort tack för present och god mat. Vetekudden gick i micron hela kvällen. Hjälper mot det onda. Tack för att just du finns i mitt liv ❤

  4. Mimmi says:

    Jenny; aaawww…. Tack själv!

Leave a Reply

