Löjligt stolt mamma

Kalla mig ” lat” som är hemma mer och jobbar mindre.
Kalla mig “curlingförälder”.
Kalla mig “lyxhustru”.

Ni får kalla mig vad ni vill.

Det enda som räknas är hur jag mår och hur jag trivs med mitt liv.
Och jag mår bra. Jag trivs bra. Faktiskt.
Jag har min familj och mina vänner. 🙂

Jag tycker folk kan lägga sin negativa energi och åsikter till att förbättra sitt eget liv istället. 🙂 Då skulle världen bli en bättre plats.

Idag är jag en löjligt stolt mamma till min 14-åriga dotter som idag fick tillbaks sitt engelskaprov.
FULL POTT! Hon fick 95 p / 95 p.

Grattis min dotter! 🙂

Då har jag åter igen överbevisat dem som påstod med gråten i halsen att jag gjorde fel som hade barnen hemma mycket. “De lär komma efter i skolan…de kommer inte klara av skolan…Är det rättvist mot dem?” Säg en åsikt jag inte redan har fått höra.

Barn är en gudagåva…ta hand om dem.

Önskar er alla en härlig måndag !

 

This entry was posted in Allmänt. Bookmark the permalink.

7 Responses to Löjligt stolt mamma

  1. Fina Frun says:

    AMEN!
    Väl talat min kära “kollega”.

    Här blir det också fullpott bland provresultaten och när skolinspektionen skulle besöka skolan, så utsågs mina barn (från flera hundra!) att agera språkrör och guide för hela skolans räkning. Kaaaanske man kan ta åt sig äran som heltidsmamma? Kaaaanske det beror på att barn där föräldrarna har TID för dem, presterar BÄTTRE och inte sämre än andra barn?

    Vi är ju nästan jämnåriga ser jag ju nu (i din presentation) jag är nyss 38 år fyllda och min dotter har precis fyllt 15 år.

    Kram/Fina Frun

    Hejja oss!

    • bambi says:

      Fina Frun; jag fyller 38 år i maj haha. Så vi är nästan lika gamla.
      Oj, vad KUL för dig att dina barn blev valda!! Grattis !!
      Ja, här lägger vi ner mycket tid till prov och läxor…men jag HAR ju den tiden, och det är ju ett privilegium. 🙂 Kram

  2. ergo sum says:

    *ler* Gratulerar först och främst till dottern! Vad underbart! Och det är ju en helt fantastisk känsla att få kunna vara stolt över sina barn!

    Vad otroligt tråkigt det däremot är att andra människor skall ha en massa oönskade åsikter om hur man väljer att leva sitt liv. Särskilt då när det inte handlar om något destruktivt leverne, som missbruk eller dylikt. Sådant tycker jag är jättetråkigt!

    Jag har vänner av alla de sorter: de som VALT att stanna hemma och som har snuskigt mycket pengar, de som har VALT att stanna hemma och som därför knappt har pengar, de som ofrivilligt fått stanna hemma och blivit olyckliga på grunda av de, de som jobbar 110% och nästan aldrig är hemma och som har världens lyckligaste barn, de som jobbar 110% och nästan aldrig är hemma och som har världens olyckligaste barn… Alla sorter finns. Men ingen skall göra ditt val åt dig. Fortsätt du må väl och vara stolt!

    Kramar

    • bambi says:

      ergo sum; tack för dina ord.
      Jag har också vänner och bekanta av alla de slag. Mina närmaste stöttar mig. Och jag stöttar dem. Det är oftast folk som inte alls känner mig som kommer med åsikter som sårar. Konstigt eller hur? Kanske är det avundsjuka….
      Kram

  3. goldheart says:

    Oj jag är 10 år äldre än er unga tjejer 😉 man är som man känner sig åldern är en siffra för mig bara 🙂 att träna gör det kanske lättare för mig då jag blir gammal *s* ha den bästa kvällen å du är viktigast för dig helt sant tjejen …..

    • bambi says:

      goldheart; oj, det visste jag faktiskt inte 🙂 “ser” dig som en 38-åring. 😉
      Helt rätt att åldern bara är en siffra.
      Och livet börjar vid 40 har jag hört. 🙂 Man är tillräckligt ung för att göra jävelskap, men tillräckligt gammal för att inte bry sig om vad andra tycker om det. 😀 Kram

Leave a Reply

