Fredag

Underbart med fredag!
SOL och härligt vårväder som gör mig pigg och glad (trots värk och sömnbrist). Och nästa vecka är det SPORTLOV!!

Här har det fixats med lite inför middagsbjudningen i eftermiddag. Lite möbler har flyttats, grönsaker har skurits och mamman har fixats till litegranna….
Ja, mamman har även tagit en kopp morgonkaffe med sin far (som bor tvärs över gatan). Då passade jag på att fotografera min nya tröja jag har på mig. Gillar lilla detaljen på ärmen. 🙂

Igår kväll var jag och bägge barnen på yngsta jäntas skola där det var “Föräldrarcafé” för hela skolan.
Vi gick runt och spanade i stora jäntans gamla klassrum , kramade gamla lärare och så var vi så klart i yngsta jäntas klassrum och tittade på hennes arbeten. Nu har de arbetat med vad barnen har rätt till.  Jag fick tårar i ögonen.



Barnen i klassen har fått rita självporträtt. Den med blont hår högst upp i mitten är min 8 åriga dotter.

 


En uppgift var att rita ett fönster man kan öppna…och vad ser man då? Så klart min dotter skrev om grannens hund Lisa.

 Hoppas ni alla får en mysig helg.

 

 

This entry was posted in Allmänt. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

