En lysande idé

Jag tror på karma.
Jag försöker göra mitt bästa…tänka positivt.
Och ibland ger livet mig små belöningar. 🙂

 

Jag tittade på den vita lampan vi hade i köksfönstret….Ett år gammal…Passade bra ihop med det svart/vita temat i köket. Men jag var ändå sugen på en ny lampa…en svart/vit …eller svart…

“Det behövs ingen ny lampa”, säger sambon bestämt. “Den där duger fint”
” Men det vore ju sååå snyggt med en sån där knubbig svart lampa jag såg på IKEA…” , försöker jag leende.
“Ähhh…den här duger!”
“Ok”, säger jag i ett försök att vara ekonomisk igen.

Nån dag senare ringer sambon på mobilen.
“Jag har hjälp dig…Det blir en ny kökslampa i alla fall.”
“Va? ” säger jag förvånat, hade ju nästan glömt bort hela lamp-historien.
“Ja..jag råkade slå ner den vita lampan i golvet. Den är trasig nu.”
Han sa det med sån där “det-var-meningen-faktiskt”-ton.

Så nu ska jag inhandla den där svarta lampan jag såg.

This entry was posted in Allmänt. Bookmark the permalink.

8 Responses to En lysande idé

  1. ergo sum says:

    *ler* Vilken fantastisk rubrik! Och vilken fantastisk (o)turdag.. Den lampan är hur fin som helst. Njut av den!

    Ha en bra fredag! Kram

  2. goldheart says:

    Kul för dig 🙂 har varit med om nåt liknande förr finns en mening med allt 😉 kram å ha en ljuvlig dag

  3. ankan67 says:

    Inget ont som inte har något gott med sig. 😉 Vad kul att du får köpa lampan tillslut. Ha en fin lördagkväll. Kram

  4. goldheart says:

    Tittar in & önskar dig en skön söndag å kram

Leave a Reply

