Knäck eller kola…?

Tänkte jag skulle göra knäck… Några med mandel och några utan.
Tror det blev ett mellanting mellan knäck och kola…GODA är de iaf!! Och hemmet doftar gott.

Jag är glad att jag följde receptet i min gamla kokbok.
Jag har ingen termometer …där stod det att koka ca 10-15 min och gör kultestet. Jag kokade 11 minuter , och det räckte.
Jag hade inte en jättevid kastrull heller.
I andra recept jag hittat står det 15-20 minuter…och i en t.o.m 15-45 minuter. (samma mängd ingridienser)
Ett år kokade jag länge och det blev karameller av det hela….


This entry was posted in Allmänt. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

